טיפול בפוטותרפיה – כל מה שאתם צריכים לדעת

שיתוף:

פוטותרפיה היא טיפול בפסוריאזיס ומחלות עור אחרות המשתמש באור אולטרה סגול כדי להפחית דלקת. זה ידוע גם כטיפול PUVA, אשר ראשי תיבות של psoralen ו-UVA.

מטרת הפוטותרפיה היא להפחית את הסימפטומים של פסוריאזיס על ידי חשיפת העור לצורה של אור שמש הנקראת אולטרה סגול A (UVA). זה גם עוזר עם מחלות עור אחרות כמו אקזמה וויטיליגו.

במאמר זה נסקור את כל מה שאתה צריך לדעת על טיפול פוטותרפיה. נדון במה מדובר, כיצד הוא עובד, מהם הסיכונים הכרוכים בטיפול זה וכיצד ניתן לבצע אותו בבית או במרפאה.

פוטותרפיה היא טיפול המשתמש באור לטיפול במצבי עור. זה ידוע גם כטיפול פוטוכימותרפי (PUVA) או טיפול אולטרה סגול A. ניתן להשתמש בפוטותרפיה לטיפול במגוון מחלות עור, כולל פסוריאזיס, אקזמה וויטיליגו.

פוטותרפיה ביתית היא דרך יעילה לנהל את הפסוריאזיס שלך בבית. עם זאת, חשוב לעקוב בקפידה אחר ההוראות ולזכור כמה מתופעות הלוואי ואמצעי הזהירות הקשורים לטיפול מסוג זה.

פוטותרפיה היא טיפול במצבי עור קשים. זה ידוע גם כפוטוכימותרפיה או PUVA. זהו טיפול לבעיות עור כמו פסוריאזיס, ויטיליגו וכו'. פוטותרפיה כוללת חשיפת האזור הפגוע לאור אולטרה סגול של מנורות או אור שמש. האור הורג את התאים הגורמים למצב וממריץ תאים חדשים לצמוח.

תהליך הפוטותרפיה מתחיל בטיפול באזור הפגוע בטיפול תרופתי מקומי, המסייע לספוג טוב יותר את אור ה-UV ומפחית אי נוחות. במקרים מסוימים, ניתן להשתמש גם בתרופות דרך הפה. לאחר שהדבר נעשה, האדם יכול להתחיל את פגישת הפוטותרפיה שלו בחדר סגור עם אורות מעוצבים במיוחד הממוקמים מעל הראש או משני צדיהם (בהתאם למקום שבו הם מטופלים).

מפגשי פוטותרפיה עשויים להימשך לכל מקום

פוטותרפיה היא טיפול בפסוריאזיס ומחלות עור אחרות המשתמש באור אולטרה סגול. ניתן לעשות זאת בבית או במרפאה.

טיפול פוטותרפיה נמשך בדרך כלל 15 עד 30 דקות. העובר את הטיפול יושב מול קופסת אור הפולטת קרני UV-A. קרניים אלו אינן מזיקות לעיניים והן בטוחות עבור אנשים עם עור רגיש.

טיפולי פוטותרפיה משולבים לעיתים עם טיפולים אחרים, כגון קרמים מקומיים או תרופות דרך הפה, לטיפול בפסוריאזיס או מחלות עור אחרות.

פוטותרפיה היא טיפול לאנשים הסובלים ממחלות עור כמו פסוריאזיס ואקזמה. הוא משתמש באור אולטרה סגול כדי לעזור לשלוט בדלקת ולשפר את הסימפטומים.

טיפול פוטותרפיה הוא דרך יעילה לטיפול במצבי עור אלו. אתה יכול לעשות את זה בבית או במרפאה, תלוי מה מתאים לך.

הסוגים העיקריים של פוטותרפיה הם:

-פוטותרפיה ביתית -פוטותרפיה מבוססת מרפאה

פוטותרפיה היא שימוש באור לטיפול במחלות עור. הוא משמש למצבים רבים כגון אקזמה, פסוריאזיס, ויטיליגו ואקנה.

טיפול בפוטותרפיה אינו מושג חדש. למעשה, זה קיים כבר יותר מ-100 שנה. טיפול הפוטותרפיה הראשון נעשה בשנת 1902 על ידי ד"ר נילס ריברג פינסן אשר זכה בפרס נובל לרפואה בשנת 1903 על עבודתו על טיפולי פוטותרפיה.

כיום, ישנם שלושה סוגים של טיפולי פוטותרפיה:

1) פוטותרפיה ביתית – זה כולל שימוש במכשיר לטיפול באור בבית שניתן לקנות מבית מרקחת או בחנות מקוונת;

2) פוטוכימותרפיה – זה כרוך בנטילת תרופות פוטו-סנסיטיסטיות לפני החשיפה לאור אולטרה סגול;

3) אור

פוטותרפיה היא טיפול המשתמש באור לטיפול במגוון מחלות עור. הוא נמצא בשימוש למעלה מ-100 שנים והוא עדיין אחד מהטיפולים היעילים ביותר לפסוריאזיס.

הטיפול ידוע בהיותו דרך בטוחה וחסכונית לעזור במצבי עור שונים, לרבות אקזמה, ויטיליגו, אטופיק דרמטיטיס ואיכתיוזיס וולגריס.

במאמר זה נחקור את היסודות של פוטותרפיה ומדוע זה כל כך מועיל בטיפול במצבי עור שונים.

פוטותרפיה היא טיפול יעיל למחלות עור רבות. ניתן לעשות זאת בבית או במרפאה.

הסוג הנפוץ והמוכר ביותר של פוטותרפיה הוא UVB. טיפול זה משתמש בקרני השמש האולטרה סגולות לטיפול במצבים כמו פסוריאזיס, אקזמה וויטיליגו. ישנם גם סוגים אחרים של פוטותרפיה המשתמשים באורכי גל שונים של אור, כמו UVA ו-Narrowband UVB (NB-UVB).

פוטותרפיה ביתית מורכבת משימוש בקופסת אור שתוכננה במיוחד לטיפול במצבי עור מהנוחות של ביתך. בעוד שמרפאות מציעות טיפול אינטנסיבי יותר עם מינונים גבוהים יותר של אור המתאימים יותר למקרים חמורים יותר.

פוטותרפיה היא טיפול רפואי המשתמש באור כדי לשפר את הסימפטומים של מצבי עור מסוימים. זה משמש לפעמים גם לטיפול במצבים רפואיים אחרים, כגון פסוריאזיס. השימוש בפוטותרפיה גדל בשנים האחרונות מכיוון שנמצא כי הוא מהווה אלטרנטיבה טובה לטיפולים אחרים.

מאמרים נוספים שעשוי לעניין אותך:

5 סוגי מצעים מומלצים לעונת מעבר

עונת המעבר היא תקופה בשנה שבה מזג האוויר מתחיל להשתנות מקיץ לסתיו. אנשים רבים שמים לב שטמפרטורת הגוף שלהם יורדת, והם מתחילים להרגיש קר יותר.

כלי הגשה שאתם חייבים להכיר

כלי הגשה משמשים בדרך כלל להגשת אוכל לאורחים. הם יכולים להיות עשויים מחומרים שונים, כגון עץ, מתכת או פלסטיק. כלי ההגשה הנפוצים ביותר הם צלחות,